HBDZ'23

Inleiding

Op zondag 2 juli 2023 hebben de voorzitters en jeugdvoorzitters van vv De Zwaluw en de Hapse Boys een akte ondertekend waarin zij aangeven te blijven streven naar een optimale samenwerking.
Alle teams van SJO HBDZ’23 spelen vanaf seizoen 2023-2024 in een nieuw tenue. Ze spelen in zwarte shirts met in het midden een blauwe streep en groene verticale streep. De kleuren verwijzen naar beide verenigingen: het blauw van De Zwaluw en het groen van Hapse Boys. De broek is zwart en op de sokken komen de blauwe en groene streep en het logo terug.
Het nieuwe logo voor SJO HBDZ’23 is samengesteld uit de emblemen van beide verenigingen.

logo_sjo.JPGSpeellocaties

Thuiswedstrijden van HBDZ'23 worden gespeeld op Sportpark Hogehoek (Oeffelt) of Sportpark De Berkte (Haps). Informatie hierover is terug te vinden bij de wedstrijdinformatie.

Leden van HBDZ'23 zijn lid van ofwel vv De Zwaluw of Hapse Boys.

Bestuur

Het bestuur is samengesteld uit de leden van de voormalige jeugdbesturen van Hapse Boys en De Zwaluw. Het SJO-bestuur bestaat uit de volgende personen:

Voorzitters:
Jacky van der Poel (namens Hapse Boys)
Erik Lanting (namens De Zwaluw)

Secretaris:
Reggy van der Veeken (en ledenadministratie jeugd Hapse Boys)

Wedstrijdsecretarissen:
Ronnie Weren (namens Hapse Boys)
Hans van Tits (namens De Zwaluw)
De taakverdeling binnen en de contactgegevens van het wedstrijdsecretariaat vind je hierna onder het kopje Wedstrijdsecretariaat.

Technische (jeugd)commissie:
Pascal Adriaans (namens Hapse Boys)
Hans Geurts (namens De Zwaluw)
Kenneth Poels (namens De Zwaluw)

Materialen en kleding:
Marco Hendrikx (namens Hapse Boys)

Bestuursleden:
Gijs Lemmers (namens Hapse Boys)
Annemieke van Berkel (namens De Zwaluw)

Wedstrijdsecretariaat

Het wedstrijdsecretariaat wordt bemensd door Ronnie Weren en Hans van Tits.

Ronnie Weren is bereikbaar:
* via het contactformulier op de website van Haps Boys (kiezen voor de afdeling wedstrijdsecretariaat jeugd);
* per e-mail: [email protected];
* WhatsApp/telefonisch: 06 25 38 51 74;

met betrekking tot de wedstrijdzaken aangaande de volgende teams (let op, dit is gewijzigd tov de eerste seizoenshelft):
* HBDZ '23 JO19-1
* HBDZ '23 JO16-1
* HBDZ '23 JO14-1
* HBDZ '23 JO13-2
* HBDZ '23 JO11-1
* HBDZ '23 JO11-3
* HBDZ '23 JO9-1
* HBDZ '23 JO9-3
* HBDZ '23 JO8-3
* HBDZ '23 JO7-1 + JO7-2
* HBDZ '23 MO17-1
* HBDZ '23 MO15-1
* HBDZ '23 MO11-1

Hans van Tits is bereikbaar:
* via e-mail: [email protected]
* Whatsapp/telefonisch via: 06 13 04 64 49

* HBDZ '23 JO17-1
* HBDZ '23 JO15-1
* HBDZ '23 JO14-1
* HBDZ '23 JO13-1
* HBDZ '23 JO11-2
* HBDZ '23 JO10-1
* HBDZ '23 JO9-2
* HBDZ '23 JO8-1
* HBDZ '23 JO8-2

Doelstellingen

• Prestatief en recreatief voetbal combineren, zoveel mogelijk aansluitend op ieders niveau
  • Spelplezier van alle spelers optimaliseren
  • Trainers en leiders optimaal laten renderen door inzet Technisch Jeugdcoördinatoren
  • Individuen laten maximaal laten groeien binnen de jeugd
  • Zo groot mogelijke doorstroom van voetballers van junioren naar senioren.
  • Het ‘vlaggenschip’ van de verenigingen zo hoog mogelijk laten voetbal met inzet van eigen jeugdleden. Dit is afhankelijk van de aanwas van spelers
  • Stimuleren van sportief gedrag, leren winnen en leren verliezen
  • Optimaal invulling geven aan de maatschappelijke functie van een voetbalverenging, o.a.:
    •  Jeugd leren samenwerken
    •  Beweging stimuleren bij de jeugd
    •  Jeugd leren omgaan met succes
    •  Jeugd leren omgaan met teleurstellingen

Uitgaanspunten t.a.v het leren voetballen

De KNVB heeft voor elke leeftijdscategorie een algemeen doel uitgeschreven. Elke keer als spelers doorgroeien naar een volgende leeftijdscategorie, komt er een doel bij. Onder 7 heeft bijvoorbeeld één doel: het beheersen van de bal, dat doel blijft net als de doelen van de volgende leeftijdscategorieën staan tot O19, die categorie heeft dus 7 doelen.

• O6 & O7: beheersen van de bal
  • O8 & O9: doelgericht handelen met de bal
  • O10 & O11: doelgericht samenspelen
  • O12 & O13: spelen vanuit een basistaak
  • O14 & O15: afstemmen basistaken binnen het team
  • O16 & O17: spelen als een team
  • O18 & O19: presteren als een team in de competitie

Naast de algemene doelen, zijn er per leeftijdscategorie ook subdoelstellingen geformuleerd op basis van veelvoorkomende wedstrijdsituaties:

• Opbouwen, Scoren, Verstoren van de opbouw, Doelpunten voorkomen, Omschakelmomenten

Teamindeling

De samenwerking tussen Hapse Boys en De Zwaluw zorgt voor kansen op sportief niveau, doordat er meer mogelijkheden ontstaan met betrekking tot de teamindeling. De ontwikkeling van het individu, het team en daarmee het plezier staan centraal.

• In eerste instantie worden de jeugdspelers van beide verenigingen ingedeeld naar leeftijdscategorie.

Indien er meer of minder spelers per leeftijdscategorie beschikbaar zijn voor een team, wordt o.b.v. de volgende principes aanvullende afwegingen gemaakt:

• Ieder kind speelt op zijn/haar eigen niveau
  • Er wordt waar mogelijk en wenselijk op sterkte geselecteerd
  • We houden rekening met sociale aspecten (vrienden, vriendinnen)
  • Vanaf O11 zijn aparte meidenteams mogelijk. Het heeft de voorkeur dat talentvolle meiden zolang mogelijk bij de jongens voetballen

Er wordt via de TJC en aanspreekpunten per leeftijdscategorie afstemming gezocht met een aanspreekpunt van elk team (veelal hoofdtrainer). Trainers en leiders verzorgen input voor teamindeling. De verantwoordelijkheid van de teamindeling ligt bij de TJC, die de belangen van beide verenigingen, HBDZ’23, teams  en spelers meeweegt. Bij bespreking van de indeling van eigen kinderen onttrekken betrokkenen zich aan de discussie.